piątek, 26 lipca 2013

Lato, motyle i pszczoły.

                                                  W zeszłym tygodniu, bodajże we wtorek był dzień włóczykija, wędrowania, włóczęgi, jak ja to lubię, niestety siedziałam w dusznym biurze w przeciągu z wiatrakiem. Wzięłam sobie zatem urlop od środy, na regeneracje ciała i umysłu i żeby choć przez chwilę się poszwendać. 

Busikiem do Ogrodzieńca, dokładnie do Podzamcza to ok. 20 minut. Nie wiedziałam, że to bywa takie ekstremalne w trakcie upałów. Pomijając przypadki trudne, to mimo wszystko niektórzy codzienną higienę uważają za stratę czasu, bo chyba nie wody i odrobiny mydła.

Po złapaniu oddechu już na na miejscu doszłam do wniosku że warto jednak było, byłam tam milion razy ale jak za każdym razem, gdy wyjeżdżam z miasta, choć kawałeczek na Jurę,  czuję błogość. 

Kierunek Góra Birów.
Domki, ścieżka, górka i piękny widok na zamek ( którego zwiedzanie po raz kolejny , tym razem z premedytacją zignorowałam)


Teraz pora na łąkę, całe stado różnych motyli o owadów 


Bunkier z II wojny



I widok na Górę Birów, która była celem podróży 


Z tej górki widokowej, powolutku, wdychając aromat sosnowego lasu doszłam do celu. Zaledwie kilkaset metrów, ale taki las, że chętnie by się przeszło kilka kilometrów. Bory sosnowe na piaskach z domieszką buków, brzóz i modrzewi. 

To on widziany z góry 



Ta cała Góra Birów to rekonstrukcja wczesnośredniowiecznej osady. Szału nie ma, dwie wieżyczki, chata, wysoki mur z bali drewnianych,  maluteńki kawałek historii ze skałkami w tle i jakie widoki.








I trochę tych skałek na której stoi gród widzianych z dołu



Potem w dół przez łąkę a tam dziwne osty



I powrót do domu, do bloku



Takie są moje okolice i wędrówki kilkugodzinne.


Bonus:  Tak to wyglądało wiosną.

7 komentarzy:

  1. I jak pięknie jest w Polsce, no proszę, wygląda imponująco mimo wszystko. Ciekawe miejsce, no i widoki... Dobrze, że się urwałaś

    pomyśl, że tutaj woda jest za darmo, a z higieną ludzi jest gorzej niż źle :(

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie skałki, górki i różne kamole :)) oprócz tych betonowych w blokowisku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A na pszczoła... uhm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A te pszczoły łagodne jak baranki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie zamki jak Ogrodzieniec. I uwielbiam Jurę. Z wycieczkami po niej mam związane bardzo miłe wspomnienia. Niedługo szykuje mi się kilka dni wolnego i też planuję jakąś wycieczkę. Kierunek jednak wciąż nieustalony. Jeszcze wczoraj byłam pewna, że będzie to Sandomierz. Dziś już mam kolejne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też nie daleko mieszkam :) i bywam :)

    OdpowiedzUsuń